Stort tack till alla er som svarat i årets kundundersökning
och på så sätt varit med och engagerat er i hur vi tillsammans kan förbättra
för dig som bor i Ektorp. Undersökningen visar glädjande nog att de flesta av
er är väldigt nöjda med både tryggheten i området och bemötandet från oss som
jobbar här, något som alltid står högt på vår priolista. Inom kort vill vi
också starta trygghetssvandringar i Ektorp och du som är intresserad av att
vara med får gärna höra av dig till vår trygghetsvärd Toni Haddo.
Du är med och påverkar
Du som hyresgäst får vår kundundersökning vartannat år
och det är ett bra tillfälle att vara med och påverka ditt område till det
bättre. Under 2022 har vi till exempel jobbat med utemiljön på Hammargatan där
ni hyresgäster upplevt problem med trafik på gården. Där har vi nu satt upp nya
bommar och byggt nya odlingar för att få bort biltrafiken.
Detta händer nästa år
Under 2023 kommer vi att göra klart grönytan bakom
Utsikten för att skapa ännu trevligare utemiljö. Där har vi röjt bland
växtlighet och buskar och kommer under våren att bygga bänkar, en grillplats
och plantera bärbuskar. Allt enligt önskemål från er hyresgäster.
I januari öppnar den nyrenoverade aktivitetslokalen på
Hammargatan 29 (f.d. Trasten). Vi kommer att ha öppet alla vardagar och här
planeras till exempel gemensam matlagning, syjunta och dans.
-Vi jobbar enligt de globala hållbarhetsmålen för att
lokalen ska vara inkluderande och öppen för alla. För att det ska bli så bra
som möjligt behöver vi hjälp med idéer på aktiviteter från alla som bor i
området, säger Toni Haddo som jobbar som trygghetsvärd i Ektorp.
Toni uppmanar alla att fundera på vilka aktiviteter man önskar
och lämna ett förslag i förslagslådan utanför, eller maila det direkt till toni.haddo@hyresbostader.se.
Givetvis kan man också komma förbi under lokalens öppettider och berätta om
sitt förslag.
-Vi har också som mål att kunna erbjuda läxhjälp här i
lokalen och efterlyser dig som kan tänka dig att stötta barn med detta. Hör av
dig till mig så snart som möjligt i så fall, säger Toni.
Namntävling
Vi vill gärna hitta ett bra namn till aktivitetslokalen och
tror att det finns flera bland er Hyresgäster som kan ha bra idéer. Lämna ditt
namnförslag i förslagslådan utanför lokalen eller maila till Toni Haddo, senast 30 december så är du med i tävlingen. Den
som lämnar det vinnande namnförslaget kommer att belönas med två biobiljetter.
Tvättstugenytt
Den nya tvättstugan på Hammargatan 11 står nu klar,
vilket gör att den stora gemensamma tvättstugan kommer att fasas ut.
Förhoppningen är att det ska bli både trevligare och enklare att hålla ordning
i och med detta.
Julmys i våra kvarter
Den närmaste tiden kommer vi att ha olika julaktiviteter
i våra kvarter, ett trevligt tillfälle att träffa dina grannar och tillsammans
skapa fin julstämning.
Julmingel på Södra promenaden 54: Den 14/12 klockan 17-20
ses vi för lite fika, korvgrillning, julsång och bingo (begränsade platser till
bingon).
Julmingel på Hammargatan 29 (Trasten): Den 15/12 klockan 17-20.
Vi bjuder på kaffe, korv, glögg, kakor och julsång.
Julmingel på Domaren: Den 21/12 klockan 17-20. Vi bjuder
på kaffe, korv, glögg, kakor och julsång.
Bra resultat för Domaren
När vi tittar på resultatet i årets kundundersökning för
Domaren ser det väldigt bra ut. Ni trivs och känner att det är tryggt i både
fastighet och område vilket vi tycker är bland det viktigaste man kan
känna.
Vad händer framöver?
- Restaurangen Don Luigi
kommer få en inglasad uteplats mot promenaden för att kunna förlänga säsongen
utomhus. Vi tror att det kommer bli ett riktigt snyggt lyft och ge
förutsättningar för ett ännu mer levande område, berättar områdesansvarig Ida
Gröndahl.
Ny områdespersonal
Sedan den första november har förvaltningen av fastigheten
Domaren gått över till området Ektorp. Områdesansvarig Fredrika Tammaru och
bovärdar Salah Kabbach och David Johansson hälsar dig varmt välkommen och kommer
ta hand om dig på bästa sätt.
Låt oss hoppas på en god jul även i år!
När jag skriver den här julhälsningen är det början av
november. Detta för att med lite framförhållning kunna få med allt innehåll
till det här nyhetsbrevet. Kanske har det hänt en hel del runt oss i tiden från
skrift till läsning, vilket i så fall bara illustrerar de osäkra tiderna vi
lever i. Det har, med andra ord, aldrig varit svårare att vara relevant än nu.
Kundundersökningen visar att
ungefär hälften av er är missnöjda med inomhustemperaturen vintertid. Tillsammans
med Hyresgästföreningen har vi kommit överens om att inomhustemperaturen ska
vara cirka 20 grader.
Vill du mäta inomhustemperaturen, placera en termometer cirka 1 meter över golvet, antingen på ett bord mitt i rummet, eller häng upp den på en innervägg utan fönster. Skulle det vara kallare än 20 grader en längre tid i din lägenhet ska du kontakta oss. klicka på länken nedan så hittar du tips på hur du kan förbättra inomhusklimatet.
Behöver du kontakta oss via telefon så nås vi mellan 8:00
och 9:00 på vardagar, men det går också att nå oss via e-post. För akuta
felanmälningar eller störningar på kvällar och helger är det jourtelefonen som
gäller 011-21 16 00 som är kopplad till SOS Alarm.