Stort tack till alla er som svarat i årets
kundundersökning och på det viset varit med och engagerat er i hur vi
tillsammans kan förbättra för dig som boende i Såpkullen. Undersökningen visar
glädjande nog att de flesta av er är väldigt nöjda med ert boende hos oss. Det
ni är mest nöjda med är bland annat bemötandet från oss som hyresvärd,
tryggheten och att det är rent och snyggt i området.
De senaste åren har vi, på grund av rådande
omständigheter, haft mindre möjligheter till personlig kontakt med dig som
hyresgäst. Glädjande nog har vi kunnat återgå till det normala vilket också
visar sig i undersökningen där nästan 95% av er anser att ni får hjälp av oss
när ni behöver det. Det är också glädjande att se att gemensamhetslokalen i
området återigen börjar användas allt mer.
Trevligare utemiljö och ökad trygghet
För
oss som jobbar i området är det viktigt att du som bor här har det bra och
trivs. Under året har vi fokuserat mycket på utemiljön, där vi bland annat
beskurit en hel del buskar och träd för att skapa en öppnare känsla. Därför är
det roligt att resultatet i kundundersökningen speglar det arbetet. Hela 85% av
er som svarat är mycket nöjda med hur rent och snyggt det är i våra utemiljöer
– en ökning från 77% för 2021.
Fokus för kommande år är att fortsätta jobba för att du
som bor här ska fortsätta uppleva att Såpkullen är ett rent, snyggt, attraktivt
och tryggt område.
Många av er har framfört önskemål om att ha taggläsare i
entrédörrarna. Under 2023 kommer vi därför att utrusta samtliga fastigheter i
området med detta.
Kallt i lägenheten?
Kundundersökningen visar att
ungefär hälften av er är missnöjda med inomhustemperaturen vintertid. Tillsammans
med Hyresgästföreningen har vi kommit överens om att inomhustemperaturen ska
vara cirka 20 grader.
Vill du mäta inomhustemperaturen, placera en termometer cirka 1 meter över golvet, antingen på ett bord mitt i rummet, eller häng upp den på en innervägg utan fönster. Skulle det vara kallare än 20 grader en längre tid i din lägenhet ska du kontakta oss. klicka på länken nedan så hittar du tips på hur du kan förbättra inomhusklimatet.
När jag skriver den här julhälsningen är det början av
november. Detta för att med lite framförhållning kunna få med allt innehåll
till det här nyhetsbrevet. Kanske har det hänt en hel del runt oss i tiden från
skrift till läsning, vilket i så fall bara illustrerar de osäkra tiderna vi
lever i. Det har, med andra ord, aldrig varit svårare att vara relevant än nu.
Behöver du kontakta oss via telefon så nås vi mellan 8:00
och 9:00 på vardagar, men det går också att nå oss via e-post. För akuta
felanmälningar eller störningar på kvällar och helger är det jourtelefonen som
gäller 011-21 16 00 som är kopplad till SOS Alarm.