God jul önskar Hyresbostäder med årets sista nyhetsbrev |
|
|
|
|
|
Snyggt och tryggt i centrum
Varmaste tack till alla er som svarat på kundundersökningen
och därmed bidragit med många värdefulla insikter om hur vi tillsammans kan
göra våra kvarter ännu trivsammare och bättre för dig som hyresgäst.
Kundundersökningen skickas årligen till hälften av er som bor hos oss, vilket
betyder att du får chansen att svara vartannat år (antingen via mobil, dator
eller via posten). Ni var väldigt många som svarade vilket vi är superglada
för. Nu har vi tittat på resultatet och tagit fram aktivitetsplaner för hur vi
ska jobba nästa år. | | | Hur har året varit?Jämfört med tidigare års svar så förbättrades resultaten på
nästan alla frågor i år, vilket visar att vi lagt fokus på rätt saker. Om vi
summerar året så har vi haft trygghet i fokus och det kommer vi fortsätta med
även under 2023. Vi har också bjudit in några av våra hyresgäster för att ta
reda på vad trygghet innebär för just er hyresgäster och hur vi tillsammans kan
jobba med dessa frågor framöver. Enligt era önskemål tittar vi till exempel på lösningar
med kameraövervakning där det känns
otryggt.
Bra boendeupplevelse- Tillsammans med våra duktiga bovärdar,
servicetrainees och säsongsarbetare jobbar vi hårt för att skapa en riktigt bra
boendeupplevelse hos oss. Vår interna värdegrund innebär bland annat att vara
lyhörd, drivande och pålitlig och dessa ord genomsyrar verkligen vårt dagliga
arbete. Vi lyssnar på digDu som hyresgäst är också viktig för
att vi tillsammans ska sätta centrum på kartan och visa vilken fin stadsdel det
är, säger Jan Petersson som är områdesansvarig.
- Våra bovärdar är väldigt lyhörda och drivande i
att utveckla husen, lägenheterna och gården varje dag, efter önskemål från våra
hyresgäster, berättar Jan.
| | | | | Minskat avfall och trivsamma trygga tvättstugor | Ett av Hyresbostäders mål är att minska restavfallet med 30%
fram till 2030. För att det ska lyckas behöver alla vara med och bidra. Därför
kommer vi under 2023 fortsätta att jobba hårt för att sophanteringen ska
fungera ännu bättre.
- Om vi ska lyckas behöver vi hjälp från alla er
hyresgäster med att sortera era sopor och se till att de hamnar i rätt soptunna
och inte på marken. På så sätt bidrar du till ett tryggare och snyggare område
och en mer trivsam stad, säger Jan.
| |
Apropå snyggt och trivsamt så är vi väldigt glada över att
många av våra hus i centrum har fått nya tvättstugor under året. I och med
dessa hoppas vi att det ska bli både enklare och tryggare (och mer
miljövänligt) att tvätta hos oss.
- Till sist vill vi som jobbar i området tacka var
och en av er hyresgäster för ett härligt år och för all uppskattning vi får.
Jag vill önska er en riktigt god jul och gott nytt år, avslutar Jan Petersson.
| | | | | | Ökad trygghet och bättre sophanteringVarmaste tack till alla er som svarat på kundundersökningen
och därmed bidragit med många värdefulla insikter om hur vi tillsammans kan
göra våra kvarter ännu trivsammare och bättre för dig som hyresgäst.
Kundundersökningen skickas årligen till hälften av er som bor hos oss, vilket
betyder att du får chansen att svara vartannat år (antingen via mobil, dator
eller via posten). Ni var väldigt många som svarade vilket vi är superglada
för. Nu har vi tittat på resultatet och tagit fram aktivitetsplaner för hur vi
ska jobba nästa år.
Hur ser ni på
resultatet?
Olavi Järvinen är områdesansvarig i den delen av staden vi
kallar centrum öst och är väldigt glad och stolt över resultatet. Några av
toppresultaten finns bland annat i frågorna kring bemötandet från oss på
Hyresbostäder och den yttre skötseln.
- Om jag får analysera vårt fina resultat så
tycker jag att våra säsongsarbetare och servicetrainees är grunden till att vi
är så uppskattade. Närvaron och servicen från bovärdarna är också en bidragande
faktor, berättar Olavi. Lyhörda och flexibla
- Jag jobbar enligt vår interna värdegrund till
100% vilket bland annat innebär att vara lyhörd och drivande. Det tror jag har
hjälpt mycket i mitt jobb eftersom ”mina” fastigheter är utspridda över ett
stort område på den östra sidan av Norrköpings centrum. Varje hus är unikt
vilket gör att vi behöver vara extra lyhörda och flexibla för att kunna ge den service och kärlek som vi vill,
säger Olavi.
| | | Yttre skötsel är prio 2023Vi kommer satsa på yttre skötsel då det är väldigt
uppskattat. Fokus för oss kommer att vara trygghet och sophantering. Här krävs
det bra samarbeten mellan entreprenörer och fastighetsägare, men även du som
bor i våra hus har ett viktigt ansvar för att det ska fungera och vi behöver
hjälp att tillsammans sortera soporna och kasta dom i rätt kärl.
- Enligt era önskemål tittar på en lösning med
kameraövervakning där det känns otryggt,
berättar Olavi och berättar också att man förhoppningsvis kommer att kunna
fortsätta att renovera ännu fler tvättstugor under 2023. Tack så mycket!
- Till sist vill vi tacka dig för ett härligt
samarbete och för all uppskattning vi får. Jag önskar dig en riktigt god jul
och gott nytt år, avslutar områdesansvarig Olavi Järvinen.
| | | | | Tillsammans blir vi ännu bättreVarmaste tack till alla er som svarat på kundundersökningen
och därmed bidragit med många värdefulla insikter om hur vi tillsammans kan
göra våra kvarter ännu trivsammare och bättre för dig som hyresgäst.
Kundundersökningen skickas årligen till hälften av er som bor hos oss, vilket
betyder att du får chansen att svara vartannat år (antingen via mobil, dator
eller via posten). Ni var väldigt många som svarade vilket vi är superglada
för. Nu har vi tittat på resultatet och tagit fram aktivitetsplaner för hur vi
ska jobba nästa år.
Vi finns här för dig Något av det ni är allra mest nöjda med är att det är
lätt att få hjälp när det behövs. Det är förstås glädjande för alla oss som
jobbar i området då vill lägger stort fokus på att vara tillgänglig för dig som
hyresgäst.
- I år är vi fler bovärdar än vad vi varit
tidigare, då både Tommi och Robin tillkommit till teamet. Under två vår har vi
också haft våra två service-trainees George och George som jobbat med yttre
skötsel på våra gårdar. Allt sammantaget har detta gjort att vi synts ute mer
och kunnat vara mer tillgängliga, säger Markus som är områdesansvarig. Den yttre skötseln uppskattas
- Kundundersökningen visar också jättefina betyg
i just yttre skötsel, så George och George har gjort ett fantastiskt jobb och
vi önskar dem lycka till med sina nya utmaningar framöver, inflikar Maria
Gilengren Wassberg som liksom Markus är områdesansvarig.
| | | Trygghet och samverkan- Under året har vi anställt vår
trygghestvärd Mikael Cupan, som framför allt jobbar mot ungdomar i samverkan
med bland annat skolor och idrottsgrupper, berättar Maria.
Genom ett samarbete med
andra fastighetsägare har han skapat en träffpunkt för bland annat en kvinnogrupp
där olika aktiviteter står på schemat.
Tillsammans med Matteusskolan och Vittra-skolan har han arrangerat
tisdagsdans och höstlovsaktiviteten ”Hänget”. Förhoppningen är att vi framöver ska
kunna skapa fler mötesplatser där våra hyresgäster kan vara delaktiga.
- Vi jobbar också i ett samverkansprojekt med polis, skola,
kommun och vaktbolag för att gemensamt öka tryggheten och trivseln i området,
säger Markus Andersson.
| | | | | Handla dygnet runt på Kungsgatan | Just nu pågår renovering och uppbyggnad av en butikslokal
på Kungsgatan 24. Det är självbetjäningsbutiken 24SJU som inom kort slår upp
portarna. Där kommer du att kunna handla när det passar dig, med hjälp av
BankID. Vi välkomnar 24SJU som ny hyresgäst hos oss!
| | | | | Låt oss hoppas på en god jul även i år!När jag skriver den här julhälsningen är det början av
november. Detta för att med lite framförhållning kunna få med allt innehåll
till det här nyhetsbrevet. Kanske har det hänt en hel del runt oss i tiden från
skrift till läsning, vilket i så fall bara illustrerar de osäkra tiderna vi
lever i. Det har, med andra ord, aldrig varit svårare att vara relevant än nu.
| | | | | | |
Kundundersökningen visar att
många är missnöjda med inomhustemperaturen vintertid. Tillsammans
med Hyresgästföreningen har vi kommit överens om att inomhustemperaturen ska
vara cirka 20 grader. | | |
Vill du mäta inomhustemperaturen, placera en termometer cirka 1 meter över golvet, antingen på ett bord mitt i rummet, eller häng upp den på en innervägg utan fönster. Skulle det vara kallare än 20 grader en längre tid i din lägenhet ska du kontakta oss. klicka på länken nedan så hittar du tips på hur du kan förbättra inomhusklimatet. | | | | | |
|
|
|
|
|