Stort tack till alla er som svarat i årets
kundundersökning och på det sättet varit med och engagerat er i hur vi
tillsammans kan göra Skärblacka till ett ännu bättre område för dig som bor
här. För helt klart så trivs ni bra, undersökningen visar att över 95% av er
ger toppbetyg på frågorna ”Trivsel i lägenheten” och ”Utformning av gård och
område”. Det är givetvis ett betyg vi ska göra allt vi kan för att behålla även
framöver.
Full fart utomhus
Under året har vi tillsammans skapat fler möjligheter
till aktiviteter i Skärblacka. I våras invigde vi Blackas pepp och hopp, en
aktivitetspark som är certifierad av Generation Pep (startat av kronprinsparet)
och som faktiskt är Östergötlands första Pep Park. Både elever på Parkskolan
och boende i området har bidragit till att parken är så fin som den är. Här
finns bland annat hinderbana, utegym, mountainbikebana och linbana. Initiativet
Generation Pep startades av kronprinsparet.
Och apropå aktivitet: I september gick det första
Skärblackaloppet av stapeln, med löpklass, gåklass och barnlopp. Premiäråret
lockade nästan 500 deltagare, kanske var du en av dom som njöt av sex härliga
kilometer genom Skärblacka?
Intresset för de 30 lägenheter vi byggde i Skärblacka
under 2020 var väldigt stort, varför det känns kul att inom kort kunna erbjuda
ytterligare 40 nyproducerade lägenheter utmed Folkets husvägen i etapp 2. I november
hade vi informationsträff för etapp 2 och ett hundratal dök upp för att fika,
prata med oss och få veta mer. Missade du informationsträffen i Folkets hus,
eller vill du bara veta mer om projektet, besök Skärblacka
(hyresbostader.se) där du också kan ta en virtuell rundtur i de kommande
lägenheterna.
Låt oss hoppas på en god jul även i år!
När jag skriver den här julhälsningen är det början av
november. Detta för att med lite framförhållning kunna få med allt innehåll
till det här nyhetsbrevet. Kanske har det hänt en hel del runt oss i tiden från
skrift till läsning, vilket i så fall bara illustrerar de osäkra tiderna vi
lever i. Det har, med andra ord, aldrig varit svårare att vara relevant än nu.
Kundundersökningen visar att en
del av er som svarat är missnöjda med inomhustemperaturen vintertid. Tillsammans
med Hyresgästföreningen har vi kommit överens om att inomhustemperaturen ska
vara cirka 20 grader.
Vill du mäta
inomhustemperaturen, placera en termometer cirka 1 meter över golvet, antingen
på ett bord mitt i rummet, eller häng upp den på en innervägg utan fönster. Skulle
det vara kallare än 20 grader en längre tid i din lägenhet ska du kontakta oss.