Fokus Krokek och Kvarsebo
Varmaste tack till alla er som svarat på kundundersökningen
och därmed bidragit med många värdefulla insikter om hur vi tillsammans kan
göra Krokek och Kvarsebo ännu trivsammare och bättre för dig som hyresgäst.
Kundundersökningen skickas årligen till hälften av er som bor hos oss, vilket
betyder att du får chansen att svara vartannat år (antingen via mobil, dator
eller via posten). Ni var väldigt många som svarade vilket vi är superglada
för. Nu har vi tittat på resultatet och tagit fram aktivitetsplaner för hur vi
ska jobba nästa år.
-Tittar vi historiskt på resultatet i såväl Krokek som Kvarsebo,
där vi har förmånen att jobba, trivs ni hyresgäster väldigt bra, både i sina lägenheter
och med utemiljön, säger områdesansvarig Peder Svedsten.
- Det är fint, tryggt och lugnt. Läget och närheten till
havet är unikt och de som bor här har en tendens att vilja bo kvar länge,
vilket är ett tecken på att man trivs väldigt bra, säger bovärd Anders Eklund.
- Nästa år satsar vi på trygghet och yttre skötsel för vi
märker att det är något som vi kan bli bättre på när vi analyserar resultatet.
Yttre skötsel innebär att vi gör utemiljön fin och anpassad efter årstid, säger
Peder
- Vi ser till att området är rent och snyggt och bygger
tryggheten från grunden. Här är det viktigt att vi alla hjälps åt med att hålla
området fint. Tillsammans gör vi Krokek och Kvarsebo till Hyresbostäders
finaste stadsdelar, berättar Anders
Nu är julen snart här och ett nytt år väntar runt hörnet.
- Julgranarna finns på plats i områdena och sprider sitt
ljus i mörkret och vi önskar er alla en god jul och ett gott nytt år. Tack för
detta fina år, avslutar Peder.